Drezno 07.09.2012 r. – wyjazd integracyjny klas 1a i 1b PGS

W tym roku szkolnym klasy pierwsze gimnazjum uczestniczyły w wyjeździe integracyjnym do Drezna. Czas podróży trwał sześć godzin, mieliśmy więc okazję, by porozmawiać na różne tematy. Pierwszym celem wycieczki była modlitwa na miejscu spoczynku Poznańskiej Piątki. Następnie zwiedziliśmy dawny budynek sądu i byliśmy na placu, na którym zostali straceni patroni naszej Szkoły. Potem pojechaliśmy na starówkę. Tam obejrzeliśmy ogród oraz kolekcję broni i spędziliśmy czas w Zwinger – w jednej z najsłynniejszych w Europie galerii obrazów. Później podziwialiśmy budynek opery i katedrę. Stamtąd wzdłuż promenady przeszliśmy  nad Łabą w kierunku Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych i luterańskiego Kościoła Najświętszej Marii Panny. Po krótkiej przerwie na posiłek obejrzeliśmy umieszczoną na ścianie Zamku Rezydencyjnego mozaikę przedstawiającą orszak książąt saskich z porcelany. Potem czekała nas już tylko długa podróż powrotna do domu i błogi sen.