„Balladyna” i „Skąpiec” – scenki klas drugich gimnazjum

Gimnazjaliści z klasy II a i II b PGS pracowali metodą dramy na języku polskim. Jako materiał dydaktyczny uczniowie wykorzystai „Balladynę” i „Skąpca” – zaprezentowali scenki na podstawie wybranych przez siebie fragmentów lektur. Uczniowie przekonali się, że jest to skuteczny sposób na ćwiczenie interpretacji tekstów, zgłębienie ich problematyki i zapamiętanie.

Przedstawili  poszczególne scenki bardzo starannie. Wykorzystali rekwizyty, zadbali o dobór właściwych kostiumów – zaprezentowali się znakomicie. Choć efekt końcowy jest niezwykle ważny, warto zwrócić uwagę na coś jeszcze, co wydaje się być znacznie cenniejsze. Młodzi ludzie wykorzystali podczas tych krótkich przedstawień swoją wiedzę, zdolności, wyobraźnię, intuicję oraz zmysły – pokazali siebie i podzielili się tym z innymi… To bardzo istotna umiejętność.