Magia Krakowa i okolic.

Niezwykła wyprawa szlakiem królewskim i papieskim

Kraków to jedno z najbardziej znanych na świecie polskich miast. Uczniowie klasyIB postanowili odwiedzić to miejsce, by odkrywać jego tajemnice.

Miasto od samego początku czarowało swoim pięknem. Właściwie każdy kąt był wyjątkowym zapisem naszej historii. Z dumą i radością przemierzaliśmy szlak królewski od Barbakanu przez sukiennice po Wawel. Kolejny raz przekonaliśmy się, że takie wycieczki są doskonałym sposobem na utrwalenie i poszerzenie wiedzy.

Wyprawa szlakiem papieskim skłaniała do duchowej refleksji i głębszych przemyśleń. Odwiedziliśmy Wadowice i muzeum poświęcone Janowi Pawłowi II. Modliliśmy się w Łagiewnikach. Swoje kroki skierowaliśmy też na Błonia i Franciszkańską 3, gdzie „nasz” papież tak chętnie spotykał się z młodymi ludźmi i zapewniał ich, że są nadzieję świata i Kościoła.

Zwiedzanie okolic Krakowa także okazało się świetną lekcją. Z zachwytem podziwialiśmy kopalnię soli w Wieliczce. Byliśmy zaczarowani jej pięknem. To miejsce zasługuje, by być na liście UNESCO.

Spotkanie z bolesną i tragiczną historią miało miejsce w Oświęcimiu. W niemieckim obozie Auschwitz przypomnieliśmy sobie, jak wielkich zbrodni dokonał Hitler. Miejsce przejmowało grozą i napełniało smutkiem. Ale wizyta tam była bardzo wartościowa i potrzebna. Przecież napis, który można przeczytać w obozie głosi: „Kto nie pamięta historii, ten jest skazany na jej powtórzenie”.

My chcemy pielęgnować pamięć o naszej historii, tradycji i kulturze. Wycieczki do miejsc ważnych dla naszego kraju pomagają krzewić i umacniać patriotyzm i uczą. Wyjazd do Krakowa i okolic będzie przez nas jeszcze długo pamiętany.