Śladami potwora z Loch Ness

W dniach 14-23 czerwca grupa uczniów z naszej szkoły wraz z nauczycielami i księdzem dyrektorem udała się na wycieczkę do Szkocji. Po drodze zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Pierwszym przystankiem tej podróży był Amsterdam. Następnie promem dopłynęliśmy do New Castle, aby stamtąd pojechać do stolicy Szkocji – Edynburga. Tam główną atrakcją był górujący nad miastem zamek – jedna z najpotężniejszych i najstarszych fortec w Wielkiej Brytanii. Następnego dnia rąbek tajemnicy uchyliła przed nami destylarnia Edradour, specjalizująca się w tradycyjnej produkcji wybornej single malt whisky. Kolejnego ranka wyruszyliśmy na poszukiwania potwora z Loch Ness, którego wypatrywaliśmy płynąc statkiem po jeziorze. Rejs zakończył się dla nas zwiedzaniem ruin zamku Urquhart Castle. Jadąc do Glasgow mogliśmy podziwiać uroki Grampian, szczególnie części obejmującej najwyższy szczyt Szkocji – Ben Nevis oraz zachwycającą „dolinę łez”. W największym mieście Szkocji odwiedziliśmy katedrę św. Munga oraz George Square. Jednak szczególną atrakcją była wizyta w  Kelvingrove Art Gallery and Museum, gdzie mogliśmy podziwiać m.in. dzieła Rembrandta, Picassa, Moneta, Cézanne’a, a także słynny obraz Salvadora Dali „Chrystus św. Jana od Krzyża”.  W Manchesterze odwiedziliśmy stadion przy Old Trafford, gdzie popisywaliśmy się swoją wiedzą na temat „czerwonych diabłów” oraz zobaczyliśmy niedostępne dla większości osób miejsca, takie jak np. szatnie i centrum prasowe. Następnego dnia zwiedzaliśmy zamek Warwick
oraz Stradford-upon-Avon – miejsce narodzin i śmierci Williama Szekspira. W Canterbury mieliśmy okazję podziwiać przepiękną katedrę wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO.  Swoją podróż zakończyliśmy przeprawą z Dover do Calais, a następnie przejazdem do Brugii zwanej „Wenecją północy”. Zaopatrzeni w pyszną belgijską czekoladę wróciliśmy do Polski. To była pierwsza tego typu wycieczka w naszej szkole i z pewnością można ją uznać za udaną. Kto wie, może będą następne…