Wycieczka do Gdańska

7 lutego zaczął się dla klasy 1 PSLO bardzo wcześnie zbiórką na Dworcu Głównym. Wsparci jedzeniem oraz ciepłą herbatą i kawą, umilając sobie czas podróży rozmowami, muzyką i grami towarzyskimi, pojechaliśmy pociągiem na wycieczkę do Gdańska pod opieką pani Katarzyny Latos i pani Anity Stawik.
Zaczęliśmy ją od odwiedzin Muzeum II Wojny Światowej, które przybliżyło nam najprzeróżniejsze perspektywy tego konfliktu – polityczne, militarne, dotyczące życia codziennego, a także, przede wszystkim, jego ofiar. Obejrzeliśmy kilkanaście wystaw, które wielu z nas bardzo zainteresowały i poruszyły, dając nam żywszy i jeszcze pełniejszy obraz lat 1939 – 1945. Następnie skierowaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności, gdzie mieliśmy okazję porozmawiać o aspektach życia codziennego w czasach PRL-u, tak często wspominanych przez naszych rodziców i dziadków. Popołudnie spędziliśmy na Długim Targu – podziwiając znane zabytki historyczne, o których opowiadali niektórzy z nas, wspólnie spacerując, robiąc zdjęcia, oraz odwiedzając sklepiki i restauracje.
Wróciliśmy do Poznania nieco zmęczeni, lecz bardzo zadowoleni z udanego dnia. Pół żartem, pół serio – w trudnych chwilach pamiętajcie, że jesteśmy twardym narodem!